wtorek, 27 marca 2012

Nie odchodź, Julio - Ewa Barańska



Tytuł : "Nie odchodź, Julio"
Autor : Ewa Barańska
Wydawnictwo : Telbit
Stron : 336











 Książkę przeczytałam, ponieważ bibliotekarki mnie zachęcały. Spojrzałam na śliczną okładkę, opis i pomyślałam "Czemu nie?". Tak więc zabrałam się do lektury stosunkowo niedawno i chciałabym do niej wrócić.

Historia jest opowiedziana z perspektywy dwóch bohaterów - Julii, młodej, zdolnej, mądrej, ale niezbyt popularnej, dziewczyny. Uwielbia czytać książki i fascynuje ją starożytność. Żyje w cieniu swojej starszej siostry, Kaliny. Drugim jest Wiktor - student politechniki, który pochodzi  z dość biednej rodziny, ale kochającej. Ma piękną, popularną, choć niezbyt inteligentną dziewczynę Idę. Jest w stanie poświęcić dla niej wszystko, przerywa prace nad ważnym projektem, lekceważy przyjaciół i wydaje pieniądze na jej zachcianki.

Pierwszy raz spotykają się na urodzinach u Kaliny. Przypadek sprawia, że potem rozmawiają ze sobą nie raz. Między nimi kiełkuje uczucie, potrafią rozmawiać ze sobą na różne tematy. W tym samym czasie w życiu Julki pojawia się także nieuleczalna choroba. Traci chęć do życia, jej związek z Wiktorem wydaje się coraz bardziej odległy. Tym bardziej, że Wiktor nadal jest z Idą. Czy uda im się być razem?

Jest to książka o ciężkich wyborach, miłości, walce z chorobą i samym sobą. Powieść otwiera nam oczy, pokazuje, że nawet po śmierci możemy pomagać. Jest również poruszany problem małej ilości dawców i transplantologii. Co my byśmy zrobili w takiej sytuacji?

Nie jest to kolejna nudna książka o miłości, ale wzruszająca, wartościowa, mądra powieść. Co do bohaterów, byli bardzo realni, aczkolwiek stereotypowi. Jak ładna to głupia, jak brzydka to mądra.  Najbardziej polubiłam Kalinę. Julia była za nudna, a Ida za głupiutka. W Wiktorze zabrakło mi jakiegoś pazura. No i oczywiście bardzo polubiłam siostrę Polecam tę pozycję, czyta ją się świetnie. Język autorki jest bardzo przyjemny. Jeśli nie odstraszają Was opisy zabiegów medycznych, dializ, to śmiało możecie się zabrać za książkę.

Moja ocena to 6/10

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli zechcesz zostawić po sobie ślad! :)